Sunday, April 12, 2015

Kenangan Terakhir

Tadika Taski Abim, Bukit Tunku

Tak tahu nak cakap actually.. Walaupon saya tak beberapa suka zaman sekolah, tapi zaman childhood memang memorable. Ya la kan, kita jadi kecil sekejap je. Jadi dewasa yang lama.

So saya membesar dan belajar di sini, seperti diatas. Terletak di Bukit Tunku. Since mak ayah kerja dekat bangunan seberang jalan, dan rasa2 ni je la tadika yang berada di kawasan Bukit Tunku. Ada yang pernah jalan2 kat area ni..? . Honestly, memang best. Dan tu lah yang always terkenang bila masuk area Buki Tunku ni. Sebab saya graduate tadika kat sini hehe.

Kali terakhir saya pergi, hmm.. Alah, tak ingat la. Tapi actually pergi sebab dapat jemputan rumah terbuka, cikgu2 yang jemput. Rindu betul masa sampai kat depan pintu pagar tadika ni. Masuk2, tengok keliling. Rasa macam balik dan berada di zaman masa saya kecil2, tengah main gayut2 tu la. Well, kemudian cikgu2 panggil saya, tanya mcm2 since dah besar kan. Lepas tu of course lah.. Makan2. ^^

Agak lewat tak lewat petang macam tu.. Balik la. Memang rindu actually. Tapi sayang.. Bila dapat tahu yang tadika ni berpindah dan tak tahu kat mana. Bangunan tadika ni pula, ditutup. Dengar cerita, sewa dah mahal. Bagi yang pernah jalan2 area Bukit Tunku, maybe tahu sebab sewa mahal. Dah tempat pun mahal.. Haha rumah2 kat situ, tak payah cakap.. Huhu, jealous rasa. ^^

Maybe will see the new you Tadika. Mana tahu kan.

No comments:

Post a Comment